Feyenoord legt MediaMarkt voor drie jaar vast als hoofdsponsor

3 April 2024, 16:54 uur
Sport
mainImage
ANP

Feyenoord heeft MediaMarkt als hoofdsponsor gepresenteerd voor in ieder geval de komende drie seizoenen. De elektronicaketen heeft een partnership met de landskampioen gesloten van juli 2024 tot en met de zomer van 2027, zo maakten beide partijen bekend in De Kuip in Rotterdam.

MediaMarkt wordt als shirtsponsor de opvolger van Europarcs. Het bedrijf dat eerder Droomparken heette, was de shirtsponsor van de Rotterdammers sinds 2019.

In het contract met de hoofdsponsor is voor beide partijen de optie opgenomen met twee jaar te verlengen. De nieuwe sponsor komt niet alleen te staan op de shirts van het eerste elftal, maar ook op de shirts van de voetbalsters van Feyenoord en de jeugdelftallen.

Meer waard

Commercieel directeur Ruud van der Knaap van Feyenoord zegt trots te zijn op de samenwerking en spreekt van het beste hoofdsponsorcontract in de historie voor de club. Hij wil geen precieze bedragen noemen. Volgens eerdere mediaberichten zou er een bedrag van ongeveer 20 miljoen euro gemoeid zijn met de driejarige overeenkomst.

Van der Knaap zegt dat het shirt van Feyenoord met daarop ook nog andere sponsoren nu jaarlijks rond de 10 miljoen euro waard is. "Door de sportieve ontwikkeling die Feyenoord heeft doorgemaakt, merken we dat de club meer waard wordt", verwijst hij naar de successen zoals de landstitel vorig seizoen en het bereiken van een Europese finale. "We spelen meer wedstrijden. Volgend seizoen zeker acht Europese wedstrijden. Dat is niet altijd een garantie geweest. Daarnaast zijn we gegroeid in de mediakanalen en in ons bereik op sociale media waar we bijna 5 miljoen volgers hebben."

De directeur van de Rotterdammers zegt ook dat de toegenomen sponsorinkomsten mogelijkheden bieden op de transfermarkt. "Ik denk dat we een groei gaan doormaken wat betreft sponsoring komend seizoen. Ik verwacht dat dat ook een positief effect gaat hebben op dat onderdeel."


Door: ANP