Info-avond over parkeerbeleid De Stationstuinen samen met Feyenoord

23 October 2023, 18:53 uur
Lokaal
mainImage
Digitaal Dagblad

De gemeente Barendrecht heeft voor komende woensdag een Inloopavond met informatiemarkt over het parkeerbeleid in De Stationstuinen en de aanvullende maatregelen in de omliggende wijken met wethouder Dirk Vermaat in Het Kruispunt georganiseerd. Precies tussen 19.00 en 21.00 uur; hetzelfde moment als dat de Champions League-wedstrijd Feyenoord-Lazio Roma in de Kuip wordt gespeeld.

Veel Barendrechters zijn bij de wedstrijd aanwezig of zitten voor de buis gekluisterd. Degene die dit bij de gemeente heeft gepland, heeft een hekel aan voetbal of vindt de burgerparticipatie bij De Stationstuinen toch wat minder belangrijk. Dirk Vermaat kan als oud-voorzitter van de voetbalvereniging BVV Barendrecht dit onmogelijk zo hebben gepland.

De gemeente een participatietraject, gericht op de wijken Oranjewijk en Noord, de bedrijventerreinen rond De Stationstuinen en de Gebroken Meeldijk ten oosten van het spoor worden op de deze Feyenoord-voetbal;avond. Per deelgebied worden de bewoners of bedrijven geïnformeerd over het toekomstige mobiliteitsregime in De Stationstuinen en worden zij geconsulteerd op maatregelen om de overlast te beperken. De mogelijke maatregelen zijn niet in beton gegoten. We willen deze participatiebijeenkomsten gebruiken om van inwoners en bedrijven zélf ideeën, suggesties en kanttekeningen te horen. De opbrengst van de bijeenkomsten wordt meegenomen in de uitwerking naar effectief beleid.