In de zestig jaar van bestaan van de VV Smitshoek heeft een geweldige ontwikkeling doorgemaakt. Maar de groei heeft ook geleid tot het ontstaan van vrij zelfstandig opererende ‘entiteiten’ binnen de VV met eigen besturen en huisstijlen. Zoals de Supportersvereniging, de Businessclub, de Stichting Voetbalontwikkeling Smitshoek etc. Die zich allemaal op hun eigen manier profileren met vormgeving en logo’s. Daar is op zich niets mis mee, maar is voor de uitstraling naar de buitenwereld toch een beetje vreemd. Het is toch veel logischer om je als Smitshoek op een vergelijkbare wijze te presenteren. Dat vond Marcel van den Eijnden, bestuurslid commerciële zaken.
Op basis daarvan is het communicatiebureau GaGa Republic van Businessclublid Bart Deckers gevraagd om ons hierbij te ondersteunen. Dat was niet tegen dovemans-oren gezegd want Bart heeft een groot Smitshoek hart en hij heeft dan ook gezorgd voor een passende oplossing.
Natuurlijk gaat het hierbij niet alleen om iets symbolisch. Want het gaat er uiteindelijk om dat iedereen opereert vanuit dezelfde gedacht: het gaat om de VV Smitshoek. Dus moet er eenheid worden uitgestraald, te beginnen met het Logo dat door iedereen op dezelfde wijze wordt gebruikt. Het is misschien ook wel een uitdrukking van waar de leukste voetbalvereniging in Barendrexcht in dit lustrumjaar – 60 Jaar Smitshoek – eigenlijk een beetje naar op zoek is.