66 Barendrechters hebben bij KPN en de gemeente Barendrecht een klacht ingediend over de aanleg van het glasvezelnetwerk. Dat schrijft wethouder Dirk Vermaat aan de gemeenteraad na vragen van EVB-raadslid Roeland Bol.
Momenteel heeft KPN voor Barendrecht 31 geregistreerde klachten waarvan 18 zijn afgehandeld, 12 nieuwe (nog niet in behandeling) en 1 in behandeling. De gemeente heeft 35 geregistreerde ‘glasvezelklachten’ waarvan 24 afgehandeld en 11 in behandeling.
''Over al deze klachten hebben de gemeentelijke projectleider en toezichthouder contact met KPN en/of bewoner met een spoedige behandeling en adequate afhandeling als doel. De manier waarop in Barendrecht het glasvezelnetwerk wordt aangelegd, wijkt niet af van de landelijke werkwijze'', schrijft wethouder Vermaat. ''Door de inzet van veel ploegen is de impact in de openbare ruimte groot. Dit is besproken met KPN/aannemer en zij hebben beterschap beloofd als het gaat om communicatie richting onze inwoners. Als dat niet verbeterd, kunnen we afdwingen het aantal ploegen te verminderen of zelfs het werk stil leggen.''
Bewoners kunnen hun klachten over de aanleg van het glasvezelnetwerk in Barendrecht op twee manieren kenbaar maken. Bij KPN via https://www.kpnnetwerk.nl/service-en-contact en bij de gemeente via het algemene nummer.