Geslaagde lustrum-editie BAR-Talk in Het Kruispunt

2 June 2023, 17:52 uur
Lokaal
mainImage
BARtalk

Op donderdag 1 juni vond in Theater het Kruispunt de vijfde editie plaats van de regionale talkshow BAR-Talk. De avond stond in het teken van het thema 'verslaving' en oud-voetballer Wim Kieft schoof aan als hoofdgast.  De succesvolle spits van weleer vertelde openhartig over zijn verslaving aan harddrugs en alcohol, die hij zo'n tien jaar geleden wist te overwinnen. Ook de Barendrechtse wethouder Miranda de Hoop (Zorg en Welzijn) en ervaringsdeskundige Addy Venderbos van Antes schoven aan als gast bij presentator Hans Groenendijk. 

Zoals altijd kende het programma ook veel luchtige onderdelen, zoals optredens van zangeres Glenda Peters en cabaretier Fimme Bakker, een vlog van Joëlle van Adrichem en een heuse proeverij van alcoholvrij bier, aangeboden door Spruit Eten & Drinken. Na afloop signeerde Wim Kieft zijn boeken bij een verkoop in de foyer, die georganiseerd werd door The Read Shop. 

BAR-Talk is een initiatief van Theater Het Kruispunt en Bibliotheek AanZet. In het najaar wordt een nieuwe editie van de talkshow verwacht. De videoregistratie door Groener Gras verschijnt op korte termijn. De organisatie kijkt terug op een geslaagde vijfde editie van BAR-Talk in een goed gevuld theater.