Het is niet veel bedrijven gegeven dat ze succes behalen zonder de aandacht op te zoeken. Mensen moeten je immers wel kennen om je te vinden en je producten of diensten af te nemen. In de meeste gevallen is je directe kennissenkring immers niet voldoende om op te teren. Dat betekent dat je er werk van moet maken om gezien te worden, en daarbij speelt marketing een zeer belangrijke rol. Maar marketing kost geld, en dat kun je dan maar beter zo goed mogelijk inzetten. Hoe kun je het aanpakken als je door middel van marketing meer zichtbaarheid voor je bedrijf wilt creëren?
Manieren op zichtbaarder te zijn
Het belangrijkste is om je doelgroep te bereiken. Waar vind je die? Veel gebeurt dezer dagen online, dus is het vaak onvermijdelijk om online marketing in te zetten om meer zichtbaarheid te genereren voor je bedrijf. Dat hoeft geen schot met hagel te zijn, want met behulp van Google Ads is het mogelijk je specifiek op die doelgroep te richten, zodat je je budget zo goed mogelijk besteedt. Maar zeker als je lokaal of regionaal actief bent, is online marketing niet het enige middel dat je kunt inzetten. Ook offline marketing speelt dan een belangrijke rol. Daar zijn dan ook weer verschillende instrumenten voor, zoals de lokale krant of buitenreclame in Barendrecht in de vorm van lichtmastreclame of reclame op een rotonde.
Buitenreclame: wat is de meerwaarde?
Zoals gezegd kan offline marketing door middel van een advertentie in een krant, maar mogelijk ook in een huis-aan-huisblad of een folder. Het nadeel hiervan is dat je je doelgroep vaak niet helemaal kunt afbakenen en het risico bestaat dat het medium, inclusief jouw advertentie, ongezien bij het oud papier verdwijnt, wat toch een beetje zonde van de investering is. Dat probleem is minder aanwezig bij buitenreclame. Het is voor langere tijd dag en nacht zichtbaar op een vaste plek die mensen, waaronder leden van je doelgroep, regelmatig passeren. Tenminste, als je kiest voor lichtmastreclame langs de openbare weg in plaats van sponsoring bij de lokale sportvereniging. Die reclame langs de openbare weg kun je gebruiken om aan je naamsbekendheid te werken, maar je kunt er ook voor kiezen om het in te zetten om de weg te wijzen naar je bedrijf. Dat geeft ook extra uitstraling van professionaliteit. Al met al kan het eraan bijdragen dat je meer klandizie genereert, en daarvoor doe je het uiteraard.
De juiste plaatsen in Barendrecht kiezen
De openbare ruimte wordt dagelijks door veel mensen bezocht. Die horen vast niet allemaal tot je doelgroep, maar een deel ervan wel. Om die te bereiken, is het zaak om te adverteren op strategisch gekozen locaties waar veel mensen passeren. Dan bereik je immers zo veel mogelijk mensen. In Barendrecht is het een goed idee om je lichtmastreclame te plaatsen langs de Carnisserbaan of de Kilweg. Maar ook andere wegen, zoals de Euroweg, Dierensteinweg, 1e Barendrechtseweg, 2e Barendrechtseweg en Portlandse Baan, zijn goede locaties om te adverteren. Als andere mogelijkheid is adverteren langs de A15 ook een goede keuze.
Een goede combinatie van marketinginstrumenten
Toch is het van belang om te vermelden dat je niet alleen moet inzetten op één soort marketing. Voor de grootste kans op succes is het belangrijk dat je voor een goede mix van marketinginstrumenten kiest. In deze tijd kun je eigenlijk niet om online marketing heen, want veel mensen gebruiken het internet om de informatie die ze zoeken te vinden én om aankopen te doen. Maar mensen zitten ook weer niet de hele dag actief op het internet. Onderweg ergens naartoe niet, bijvoorbeeld. En dat is precies het moment waarop je hun aandacht kunt vangen door middel van lichtmastreclame. Dan bereik je namelijk mensen die eigenlijk helemaal niet bewust naar jou en jouw diensten of producten op zoek waren, maar er nu toch aan gaan denken.
Voor lokale zichtbaarheid is het zeker de moeite waard om te overwegen te investeren in offline marketing. Buitenreclame is daarbij een goed idee, en lichtmastreclame in het bijzonder. Als jouw doelgroep zich vooral in de regio bevindt, is deze vorm van marketing eigenlijk onmisbaar en kan het je een hoop meer klanten en omzet opleveren.