Je zult niet de eerste ondernemer zijn die denkt dat hij heus zelf wel een aantrekkelijk linkprofiel kan opbouwen, maar het erg vindt tegenvallen. Dit is namelijk in de praktijk een stuk moeilijker dan het lijkt. Daarom besteden veel ondernemers hun linkbuilding uit aan www.doublesmart.nl. Dit is een online marketing bureau met veel ervaring op het gebied van linkbuilding, waardoor je zeker weet dat de resultaten goed zullen zijn. Maar waar is het eigenlijk aan te raden je linkbuilding uit te besteden aan een online marketing bureau? Dat lees je in dit artikel!
Groot volume = groot effect
Laten we eerlijk zijn, het kost veel tijd om gratis link te plaatsen. Je moet veel website-eigenaren benaderen, bloggers, misschien zelfs nieuwswebsites, om te vragen of ze over je willen schrijven. Daar moet bovendien in veel gevallen een vergoeding tegenover staan. Soms is dit een gratis product, soms een financiële vergoeding. Een volledig gratis optie is natuurlijk het schrijven van een gastblog, maar dit is tijdrovend. Als je je linkbuilding uitbesteedt aan Doublesmart kun je heel snel een groot volume backlinks hebben geplaatst, zonder dat het je tijd en moeite kost. En dat zul je vrij snel merken aan het aantal bezoekers dat jouw website via Google vindt.
Het belang van de juiste anchorteksten
Veel ondernemers plaatsen in gastblogs altijd een link naar hun homepage, waar ze de bedrijfsnaam voor als anchor gebruiken. Dit is niet zo slim. Het is namelijk een stuk beter om daar variatie in aan te brengen, voornamelijk omdat het dan natuurlijker lijkt. Wat je in feite met linkbuilding doet, is Google voor de gek houden, zeker als je links koopt. Een online marketeer kan een slim overzicht maken van de anchorteksten die voor jou relevant kunnen zijn. In veel gevallen komt daar zelfs een uitgebreid zoekwoordenonderzoek aan te pas. Zo profiteer je niet alleen van die extra link, maar vertel je Google in feite ook bij welke zoektermen de pagina waarnaar je linkt getoond moet worden.
Het belang van een grote variëteit aan websites
Wil je dat Google niet door heeft dat je links hebt gekocht? Dan is het belangrijk dat elk artikel unieke content bevat, en dat de artikelen worden geplaatst op websites met zowel een hoge als net wat lagere autoriteit. Nogmaals, je wilt dat het zo natuurlijk mogelijk overkomt. Een online marketeer van Doublesmart zal er dan ook op letten dat de ene website waar een link op wordt geplaatst een autoriteit van bijvoorbeeld tussen de 10 en de 20 heeft, terwijl een andere maar liefst boven de 40 uitkomt. Deze verdeling is doorgaans het beste voor je ranking. Als je veel verstand hebt van hoe zoektermen moeten worden toegepast kun je deze verdeling natuurlijk zelf maken, maar over het algemeen geldt dat een marketeer dat stukken beter kan. En je weet wat ze zeggen: succesvolle ondernemers zijn zo groot geworden omdat ze uitbesteden waar ze niet goed in zijn!
Heeft het uitbesteden van linkbuilding effect? Dit is waarom
9 November 2022, 16:57 uur
Landelijk
