Persoonlijke verhalen in campagne van Bibliotheek AanZet

29 August 2018, 16:33 uur
Algemeen
mainImage
Digitaal Dagblad
Afbeelding is niet meer beschikbaar

Salem, Nadia, Irma en Anna en Benjamin staan de komende maand centraal in een campagne van de Bibliotheek AanZet. Allemaal komen zij regelmatig bij hun bibliotheek en allemaal beleven zij de bibliotheek op hun eigen manier. Hun verhalen samen laten een breed beeld zien van wat de ‘bieb’ is en wat zij te bieden heeft. Chantal Cunnen, manager bibliotheken van AanZet legt uit: “Wie in onze bibliotheken komt, weet hoeveel er te doen is en wat je er allemaal kunt leren. Maar bij veel mensen bestaat nog een oud beeld. Dat je er stil moet zijn en alleen naar binnen mag als je lid bent. Maar dat is helemaal niet zo. De bibliotheek is natuurlijk een plek waar je naartoe kunt voor onze boeken, maar ook voor cursussen, informatie en inspiratie! Daarom delen we de verhalen van deze leuke mensen, want voor al die verschillende ervaringen geldt: ‘dat is dus ook de bieb’. Bekijk de verhalen van Salem, Nadia, Irma en Anna op www.datisdusookdebieb.nl.

Voor iedereen
De Bibliotheek AanZet heeft #datisdusookdebieb ontwikkeld, om nog meer mensen kennis te laten maken met haar grote aanbod van activiteiten en diensten, online en offline. AanZet biedt de juiste informatie, inspiratie en vaardigheden voor iedereen. De bibliotheek is er bijvoorbeeld voor wie beter wil leren lezen en schrijven of met de computer en het internet wil omgaan. Dat zijn belangrijke vaardigheden om zelfstandig deel te kunnen nemen aan de maatschappij. En wie kennis wil maken met nieuwe ideeën, verhalen en technologie, kan ook bij de bieb terecht. Daarnaast is er alle ruimte om te studeren, te werken of gewoon met iemand af te spreken. Iedereen is welkom, ongeacht leeftijd, achtergrond of opleidingsniveau. Je hoeft geen lid te zijn om bij de bibliotheek te komen. Als je boeken of dvd’s wilt lenen heb je wel een lidmaatschap nodig. Kijk voor meer informatie en alle activiteiten op www.debibliotheekaanzet.nl.

Campagne
De campagne loopt de hele maand september. Elke week staat een ander verhaal centraal op posters en in advertenties en filmpjes. De verhalen: Salem leerde Nederlands in het Taalcafé*. Irma is vrijwilliger bij het digitaal inloopspreekuur. Anne en Benjamin genieten van de VoorleesHelden en studente Nadia komt in de bibliotheek voor jongerenactiviteiten en om te studeren. Op de speciale website datisdusookdebieb.nl en social media staat alles over de ontwikkelingen bij de Bibliotheek AanZet en natuurlijk de verhalen van de campagne. In de loop van de tijd verzamelen we nog meer verhalen van bezoekers, vrijwilligers en medewerkers. Online en in de vestigingen kunnen mensen ontdekken wat de bibliotheek voor hen kan betekenen. Zodat straks voor iedereen duidelijk is: #datisdusookdebieb. Naast de website en social media, is in Papendrecht de campagne nog zichtbaarder. Daar komen o.a. ook posters op straat en advertenties in de krant.

* Taalcafé gaat vanaf september verder onder de naam Taalinloop. Het blijft natuurlijk dezelfde fijne plek om met anderen Nederlands te oefenen.