Feyenoord heeft maandagochtend het nieuwe ontwerp voor het thuistenue voor seizoen 2018-2019 bekend gemaakt. Het nieuwe tenue zit vol klassieke elementen. Voor inspiratie is gekeken naar het ontwerp van shirts in de jaren ’80 en jaren ’90. In deze periode werd Feyenoord drie keer kampioen en Adidas werd bekend als sportmerk.

Het nieuwe thuistenue is vanaf maandag verkrijgbaar in de Feyenoord Fanshops en in de online Feyenoord Fanshop. Voor zowel de drie strepen op de schouders, kraag en biesjes van de mouwen is gekozen voor de kleur zwart. Het shirt zal door de selectie van Feyenoord 1 maandagmiddag voor het eerst gedragen worden tijdens de eerste training.

Het broekje van het thuistenue is zwart en wordt gecompleteerd door de drie witte adidas-strepen aan de zijkant, plus een rode bies aan de onderkant. De sokken zijn wederom zwart, waarbij de bovenkant rood met drie witte strepen is.

In de gehele outfit komt daarmee subtiel de driekleur van Feyenoord (rood-wit-zwart) terug. Het groen-witte label in de nek geeft het shirt de onmiskenbare Rotterdamse uitstraling. Dankzij het retrodesign is het shirt ook goed als streetwearitem te dragen door de fans, zo bewijzen rappers Winne en Ronnie Flex, beiden uit de regio Rotterdam. Het tweetal werkt mee aan de campagne.