Robert Mol, docent Engels van het Dalton Lyceum in Barendrecht, heeft de iScholenPrijs 2017 gewonnen. Deze prestigieuze prijs werd uitgereikt tijdens de jaarlijkse iScholenDag. Robert Mol kwam als winnaar uit de bus vanwege zijn inspirerende werk als E-coach op de school. Hij geeft onder andere workshops aan zijn collega’s over het effectief inzetten van digitale hulpmiddelen in de les. “Durf je ict eigenlijk niet zo goed in te zetten in je les, dankzij Robert krijg je zelfvertrouwen dat het je wel lukt. Voor elke vraag heeft hij een aanpak,” aldus zijn collega’s. Ook heeft hij mentorlessen voor de brugklas ontwikkeld over het gebruik van de iPad als hulpmiddel bij reflectie. Denk aan filmpjes en vlogs over de eerste schoolweken waarmee de mentor makkelijker met ouders en leerlingen in gesprek kan gaan.
 
De iScholenPrijs wordt jaarlijks uitgereikt tijdens de iScholenDag en gaat naar een docent, die een opmerkelijke prestatie heeft geleverd op het gebied van digitalisering en onderwijs. Sinds 2013 traint de iScholenGroep docenten van deelnemende scholen in het voortgezet onderwijs bij het ontwikkelen en het gebruik van digitaal materiaal in de les. De iScholenGroep Nederland is een onafhankelijke organisatie die een netwerk vormt van scholen die ervaringen delen op het gebied van informatietechnologie als middel tot vernieuwing en verbetering van het onderwijs. De iScholenGroep behartigt de belangen van ruim tachtig scholen in het voortgezet onderwijs.

Robert Mol kwam als winnaar uit de bus vanwege zijn inspirerende werk als E-coach op de school. Hij geeft onder andere workshops aan zijn collega’s over het effectief inzetten van digitale hulpmiddelen in de les. “Durf je ict eigenlijk niet zo goed in te zetten in je les, dankzij Robert krijg je zelfvertrouwen dat het je wel lukt. Voor elke vraag heeft hij een aanpak”, aldus zijn collega’s. Ook heeft hij mentorlessen voor de brugklas ontwikkeld over het gebruik van de iPad als hulpmiddel bij reflectie. Denk aan filmpjes en vlogs over de eerste schoolweken waarmee de mentor makkelijker met ouders en leerlingen in gesprek kan gaan.

Foto: van links naar rechts winnaar Robert Mol, Janneke van den Broek (tweede plaats) en Nick Hendriks (derde plaats).