De Brandstore: winkelen met beleving

2 November 2018, 12:15 uur
Algemeen
mainImage
Digitaal Dagblad
Afbeelding is niet meer beschikbaar

De Brandstore wordt gerund door Peter en Renate Bal, die in 2010 het filiaal aan de Middenbaan overnamen. Peter en Renate waren beiden tot de overname al werkzaam in de kledingbranche, waardoor eigenlijk alleen het ondernemerschap nieuw voor hen was. ‘’We werken met een leuk en vast team, eigenlijk al vanaf het begin. Iedereen heeft in deze lange periode zijn eigen plekje gekregen met ieder zijn eigen verantwoordelijkheden, we vullen elkaar enorm goed aan.’’

Dat de keuze destijds viel op de vestiging aan de Middenbaan, was voor hen niet meer dan logisch, aldus Renate. ‘’Het is een bruisend centrum met lokale ondernemers die samen hun best doen om het leuk te maken en het winkelend publiek van het juiste advies voorzien.’’ Volgens Peter is de Middenbaan ook een strategisch betere keuze dan bijvoorbeeld de stad. ‘’Hier kunnen mensen rustig winkelen, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Rotterdam, waar de mensen door de bomen het bos niet meer zien. Wij bieden beleving aan, loop gerust binnen voor een kopje koffie of wat fris, hoe meer zielen hoe meer vreugd.’’

Peter is vooral op de voorgrond bezig en dus fysiek in de winkel aanwezig, dat vindt hij nu eenmaal het leukste om te doen. ‘’Het geeft mij erg veel energie en voldoening om na een drukke dag weer thuis te komen. Het geeft echt een goed gevoel als je waardering van de klant krijgt. Hetzij op het moment zelf, hetzij wanneer iemand aangeeft hier graag te winkelen door positieve ervaringen in het verleden.’’ De zogeheten ‘achterkant’ van de winkel is uitbesteed aan Renate. Renate doet de inkoop, boekhouding, de website, Facebook en andere promotionele marketingactiviteiten. ‘’Onlangs heb ik met collega-ondernemers Liesbeth Vat (Wesdijk) en Harry Odijk (Claudius) het blad beLEEF Barendrecht samengesteld, wat erg leuk was om te doen. We hebben leuke ondernemers hier op de Middenbaan.’’

Bij een overname alleen is het niet gebleven, naast een ander, meer toepasselijk interieur, ging ook het assortiment op de schop. ‘’Wij zitten in het middensegment. Voor mannen hebben wij onder andere Replay, Superdry, Anthony Morato Genti en Blue Industries. Voor de vrouwen moet je denken aan merken als Summum Woman, Penn & Ink en Aaiko Geisha. Wij bieden hier echt de hippere merken aan, merken die wijzelf ook graag dragen.’’ Maar er is meer, vervolgt Peter. ‘’Daarnaast hebben we sinds onze intrede elk seizoen een fashionevent bij de Brandstore. Onder het genot van hapjes en drankjes, waar ondernemers hun artikelen aanbieden en we een gezellige avond bieden voor klant én ondernemer in een gezellige informele sfeer.’’

De Brandstore is ook online erg actief. ’’Wij plaatsen onze collecties ook op onze Facebook-pagina, waardoor iedereen altijd weet wat we op dat moment in de winkel hebben.’’ U vindt de Brandstore op https://www.facebook.com/debrandstore.